Marcas

Proveedores

Newsletter

Search in Blog



Blog

  • El patinet s'apodera de la carretera

2018-11-14

El patinet s'apodera de la carretera

Els carrils bici de les ciutats ja no són només per a aquest vehicles, fa un temps que tenen un nou conductor: el del patinet elèctric. En l’últim any s’ha multiplicat per dos el nombre de ciutadans que opten per aquest mitjà de transport. És més ràpid que una bicicleta, més barat que el transport públic i menys contaminant que el cotxe, requisits per a la ciutat intel·ligent que aquests dies presenta l’Smart City Expo. S’ha imposat com un sistema de desplaçament còmode per a molts, però un mal de cap per als ajuntaments que ara han de regular la seva circulació. I la legislació sempre va més lenta que la tecnologia.

Ho han fet dues grans ciutats com Barcelona i Madrid, però també Mollet, Lleida i en té intenció Sabadell. Hi han entrat a través d’ordenances municipals, ja que fins al moment només afecta la circulació urbana, però el debat ja inclou els desplaçaments interurbans, pel que les administracions han demanar la intervenció de la Direcció General de Trànsit (DGT). Ara per ara, ha demanat temps. Primer vol estudiar els tipus de patinets que hi ha i les característiques de cadascun d’ells. Mentrestant, la patata calenta està en mans de cada consistori.

Un boom que acaba de començar

“Són econòmics, no contaminen i són pràctics perquè els portes a tot arreu i els pots combinar amb el transport públic”. Aquest són els arguments que esgrimeixen la majoria d’usuaris del patinet, també el propietari de la botiga Urbanfun, Xavier Oliva, que espera un nou augment de vendes per al 2019. I no és només pels mateixos avantatges que té, sinó perquè els usuaris n’estan tan “fascinats” que s’han convertit en prescriptors. “No cal publicitat, saben que funciona bé i ho recomanen”, afegeix.

Oliva: “Pagar 350 euros en comptes de 500 euros fa que et llancis a la piscina i és el pas necessari per acabar comprant-ne un de superior”

Fa temps que el giny va aterrar al mercat, però marques com Xiaomi li han donat visibilitat. Segons Oliva, la mateixa companyia els ha venut “a preu de cost” i ha animat molts usuaris a comprar-ne. “Pagar 350 euros en comptes de 500 euros fa que et llancis a la piscina”, comenta, “és el pas necessari per entrar i acabar comprant-ne un de superior amb el temps”. I és un producte pel qual moltes marques estan apostant: Seat, Cabify, Ford, Xiaomi i Uber són exemples de companyies que aposten per la micro mobilitat.

Més info: Les empreses es munten al 'boom' del patinet elèctric

Es poden trobar models des dels 350 euros fins als 3.000, tot que els més venuts se situen en la franja dels 350 als 1.000 euros. El perfil de passatger és molt ampli. “Tant, que fins i tot he venut un patinet a un client de 93 anys”, afirma Oliva encara sorprès. Tanmateix, reconeix que molts usuaris venen de la moto buscant una opció més econòmica, sense benzina, inspecció, impostos ni assegurança.

Conduir amb més precaució

Tots els vehicles tenen el seu perill, també anar a peu en té. Per això el propietari de la botiga Urbanfun treu ferro a l’accident entre un patinet i un camió a Sabadell aquest mes d’octubre: “Per un cas que hi hagi no ha de saltar l’alarma. Si vols anar amb patinet, has d’anar a la velocitat adequada i fer cas de les normes viàries”.

Oliva també recomana adquirir-lo a una botiga i no via online perquè se li fan els ajustos necessaris de seguretat, per exemple als frens, i s’hi fan revisions de manteniment. A més a més, s’informa a cada client de les normes de circulació que cal seguir. “Cada cop n’hi haurà més i és normal que es reguli i se sancioni el mal comportament. Ho hem de fer si volem tenir cada cop ciutats més netes, silencioses i fluïdes”, apunta.

Barcelona ha limitat la velocitat a 30 km/h i la circulació a carrils bici i carrers de plataforma única

La capital catalana ha estat pionera en regular aquest vehicle de mobilitat personal. L’Ajuntament ha limitat la seva circulació als carrils bici, als carrers de plataforma única i als parcs, i les velocitats permeses oscil·len entre els 10 km/h i els 30 km/h segons la via. No en pot conduir un menor de 16 anys i és obligatori el casc en els models més grans. Tot un seguit de mesures que per al Bicicleta Club de Catalunya (BACC) són insuficients perquè, segons el seu secretari, Adrià Arenas, haurien de ser comparats a la bicicleta elèctrica: “Tenen potències molt superiors. Tampoc se sap si han de portar llums, timbre, frens i altres elements bàsics de seguretat que se’ls exigeixen a les bicis”. I és que la Unió Europea regula l’ús de certs tipus de bicicletes elèctriques, però no el del patinet.

Un disseny obsolet

“L’ajuntament de Barcelona ha tirat pel dret i ha equiparat el patinet elèctric a la bicicleta. Se l’ha classificat per pes i no per velocitat. Cada cop hi ha ginys més lleugers i que van més ràpid, és una mica perillosa aquesta distinció”, explica el tècnic en mobilitat i geògraf Javier Villena. Precisament aquí hi ha un punt en discòrdia entre els usuaris dels carrils bici: els patinets van més ràpid i no hi ha espai per als avançaments ni s’assenyalen correctament els girs. Per això l’expert considera que un dels problemes del disseny de les ciutats actuals és que els carrils són massa estrets per a l’afluència i diversitat de vehicles que hi circulen.

Villena: “Cal deixar l’última paraula als municipis perquè regulin les seves casuístiques concretes”

Malgrat que Villena reconeix que la capital catalana ha fet un esforç important en l’ampliació dels carrils bici en els darrers anys, creu que la infraestructura encara no és suficient. Tampoc les exigències que demana a cada passatger: “Les bicicletes han de dur llum al davant i al darrera i és imperatiu assenyalar quan es gira. En el patinet no està clar, potser s’hauria de resoldre amb intermitents”. I tot i que el geògraf admet que la intervenció de la DGT pot ser beneficiosa, recomana “deixar l’última paraula” als municipis perquè “regulin les seves casuístiques concretes”.

Rey: “Cal revisar els problemes generats en certs punts, tenir cruïlles resoltes i pensar en la seguretat”

Per la seva banda, el Racc demana ara al consistori millorar la seguretat de l’espai. “És importat tenir una xarxa complerta i connectada que permeti arribar a tothom, però no creiem que sigui necessari ampliar els quilòmetres o l’amplada, excepte en punts de sobrecàrrega, que creiem que no n’hi ha”, afirma la cap d’estudis de mobilitat de la Fundació Racc, Alba Rey, “el que cal és revisar els problemes generats en certs punts, tenir cruïlles resoltes i pensar en la seguretat”.

Més info: La febre dels patinets elèctrics

L’organisme tampoc és partidari d’estendre la circulació a les vies interurbanes. Segons l’experta, “no atenen a necessitats de mobilitat i comporten riscos superiors perquè la velocitat que assoleixen és inferior a la del trànsit habitual i poden generar interferències”. A més que els fa, diu, “vulnerables” en situacions com la de pluja.

Educació vial per a tots

Quan la bicicleta a la ciutat es va popularitzar, els cotxes i vianants criticaven que no seguien les normes vials. Ara que ho han fet els ginys elèctrics, els toca el rebre a ell. “En general, cal educació vial per a tothom, indiferentment de si condueixes o vas a peu”, matisa Villena. Ell és partidari d’insistir més en aquest aspecte a les escoles i a la ciutadania, perquè, com diu, “un semàfor se’l salta tothom i això també és anar contra les normes, però només ens fixem en la novetat i quan ens molesta”.

Rey, del Racc, també és partidària de posar esforços en aquest aspecte, per això demana a l’Ajuntament que abordi el pas següent de “divulgar la normativa de bicicletes i vehicles de mobilitat personal perquè arribin a tots els usuaris” i sàpiguen per on han de circular.

font. https://www.viaempresa.cat/economia/patinet-electric-carretera-legislacio_204021_102.html

Compartir

No customer comments for the moment.
 

Brompton eléctrica Barcelona

En nuestra zona Brompton encontrarás todo tipo de productos relacionados con la prestigiosa marca británica. Empezando por los más de 80 modelos de bicicletas Brompton disponibles en stock. Hay de todo tipo de colores desde las clásicas blancas y negras, hasta las más llamativas en amarillo y naranja, pasando por los últimos diseños en Lagoon Blue y Berry Crush.
De esta forma, podrás escoger el modelo que más te guste y en el color que prefieras. Sea cual sea el tipo de producto que necesites para tu Brompton eléctrica en Barcelona, seguro que lo podrás encontrar en esta sección.
Accesorios
Recambios
Bolsas
Joyas
Contamos con un amplio abanico de accesorios Brompton, para que personalices tu bicicleta y consigas que se convierta en un modelo único y original. Algunos de estos accesorios son sillines, para individualizar tu bicicleta hasta el último detalle, soportes para niños, para que puedas transportarlos en este vehículo sin ninguna dificultad, o la tija de sillín Lightskin, que incorpora un sistema de luces de LED en su parte posterior con el objetivo de aumentar la visibilidad de la bicicleta por la noche.
Tenemos a la venta toda clase de recambios que pueden necesitar las bicicletas Brompton debido a una avería o como consecuencia del desgaste típico de un uso continuado. Disponemos de recambios de suspensiones, tijas, guardabarros, manillares, frenos, platos o cadenas, entre otros. Estos son elementos diseñados específicamente para este tipo de bicicletas, por lo que no tendrás ningún problema de compatibilidad.
Otro de los productos que se incluyen en nuestra Zona Brompton son las bolsas Valerias para Brompton. Se tratan de diferentes diseños, aunque todos con el toque vintage que caracteriza a la maca, elaborados con material impermeable para que transportes tus objetos sin preocuparte de las condiciones climatológicas.
Como novedad, presentamos las joyas Brompton. Collares, llaveros y gemelos fabricados con plata de ley que imitan la silueta de las bicicletas de la marca consiguiendo un artículo original y de mucha calidad.
Recuerda que Urban Fun es el principal distribuidor de la marca Brompton en Barcelona, por lo que siempre contarás con la garantía y confiabilidad de la marca.

Bicicleta plegable eléctrica

La bicicleta plegable eléctrica está revolucionando el mercado del transporte ecológico por sus numerosas ventajas.
Se trata de un medio de transporte sostenible diseñado para todo tipo de personas, independientemente de su edad o condición física.
Normalmente, la bicicleta había sido vista como un vehículo destinado únicamente a fines recreativos o deportistas.
Aunque algunas personas habían empezado a emplearlo como transporte urbano. Era una minoría que la empleaba en desplazamientos de poca importancia pero nunca antes de un evento o una cita laboral debido al exceso de sudor que provoca el ejercicio en una bicicleta.
La bicicleta eléctrica funciona con un sensor que capta que hay alguien pedaleando y pone en marcha el motor, al dejar de pedalear o frenar, el motor se para.
Con la incorporación del motor eléctrico a la bicicleta y la posibilidad del pedaleo asistido, se ha eliminado la necesidad de realizar ejercicio físico, evitando el sudor tan molesto y antiestético, por lo que la bicicleta eléctrica ha pasado a ser el medio de transporte alternativo preferido.
Además, este nuevo avance, ha conseguido que en un mayor número de personas tengan acceso a la bicicleta, como las personas mayores o con movilidad reducida que antes eran incapaces de recorrer trayectos en bicicleta, ahora lo pueden hacer.
Incluso, los usuarios ya habituados al bicicleta convencional, han encontrado en la eléctrica una aliada ante pendientes pronunciadas que son muy difíciles de recorrer o simplemente como ayuda después de largas rutas turísticas.
Otra de las grandes cualidades de la bicicleta plegable eléctrica es su bajo consumo en combustible, aparte de que es un medio de transporte no contaminante porque no emite CO2, su consumo de electricidad es muy bajo y la elevada autonomía de sus baterías hacen que sea un vehículo idóneo para todo tipo de trayectos. Aunque es aconsejable, en caso de tener previsto recorrer largas distancias, ir equipado con varias baterías de repuesto para cualquier tipo de imprevisto.
La bicicleta eléctrica es mucho más económica que otros vehículos eléctricos como el automóvil que son más caros y con un uso más complicado por la falta de infraestructura para repostar.
Por otra parte, la nueva bicicleta plegable eléctrica tiene la capacidad de plegado, es decir, de desmontarse hasta ocupar el mínimo espacio posible.
Esta acción de plegado se realiza rápidamente en casi todos los modelos, máximo 30 segundos, y de forma sencilla para que el usuario no ponga en riesgo los componentes de la bicicleta.
Esta capacidad consigue que sea perfecta para combinar su uso con el transporte público, sin necesidad de que quite el lugar de un pasajero, así como que se pueda guardar fácilmente en el maletero de un coche para realizar actividades en bicicleta en áreas más alejadas o irnos de vacaciones con ella.
También, posibilita su traslado en el ascensor y su almacenaje en un armario, lo que resulta más cómodo para el usuario de las grandes ciudades.
Sobre la legislación para circular con una bicicleta plegable eléctrica, en España no se necesita de carnet de conducir ni seguro, por lo que es como una bicicleta tradicional, aunque ha de cumplir una serie de requisitos:
- Contar con un motor que no supere los 250W de potencia.
- Velocidad máxima de 25 Km/h.
- No debe pesar más de 40 Kg.
Características Técnicas de nuestras bicicletas eléctricas plegables

Todas estas ventajas son las que han conseguido que la bicicleta plegable eléctrica sea la preferida para su uso urbano.